Participació del CPSV en la jornada “Mecanismes de mercat per a promocionar els habitatges eficients”

Aquesta jornada va ser organitzada per la Càtedra d’Arquitectura Circular de la Universitat Jaume I i va partcipar el Dr. Carlos Marmolejo Duarte.

La Càtedra d'Arquitectura Circular de la Universitat Jaume I, recolzada per la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, va realitzar el 16 de novembre la jornada titulada Mecanismes de mercat per a promocionar els habitatges eficients, en la qual es va parlar de les diferents estratègies existents en el mercat actual per a promocionar habitatges més respectuosos amb el medi ambient i adequats a les necessitats socials actuals i es va abordar com influeix la sostenibilitat dels habitatges en el sector immobiliari.

En la jornada van participar quatre experts en la matèria que van mostrat els seus diferents punts de vista, amb treballs de recerca o amb projectes reals alineats amb aquestes noves exigències d’eficiència i sostenibilitat.

D’aquests, el Dr. Carlos Marmolejo-Duarte, investigador del CPSV, va destacar que davant de les estratègies inicials en les polítiques europees que deixaven en mans del lliure mercat la rehabilitació del parc edificat, actualment en les noves directives europees sembla haver-hi un canvi de política que fomenta el desplegament de mecanismes públics d’acompanyament i planificació en l'obtenció d’objectius, que ajuden a incentivar els habitatges eficients.

Més informació: https://www.uji.es/com/noticies/2022/11/2q/arquitectura-circular/#