Curs de Formació Contínua: Clima Urbà i Canvi Climàtic

Ja estan obertes les inscripcions de la nova edició; març-abril de 2023.

Aquest curs, desenvolupat des del CPSV, neix del projecte europeu Competències for Sustainable City Development: Qualification Scheme for Climate Adaptation in Construction Architecture and Planning (CLIM-CAP)”, així com dels projectes Urban-CLIMPLAN. L'Illa de Calor Urbana: Efectes al Canvi Climàtic i Modelat per a Estratègies de Planejament Territorial i Urbà” i “XClimPlan: Eina de planificació espacial i urbana extrema per a episodis d'onades de calor i inundacions sobtades.” A més, està acreditat per la Unió Europea, amb la Norma ISO EN 17024.

Directors: Blanca Arellano Ramos i Josep Roca Cladera

Objectiu

oferir als professionals que desenvolupen el seu exercici professional a l'àmbit de l'arquitectura i urbanisme les competències i els coneixements científics bàsics necessaris per al desenvolupament sostenible de la ciutat al camp de l'adaptació de les zones urbanes al canvi climàtic i a fenòmens extrems.

Com afecta el canvi climàtic a la ciutat?

L´illa de Calor Urbana.

Onades de Calor i els seus efectes a la Salut.

Pluges torrencials.

Mesures adaptació al canvi climàtic relatives a l'estrès per calor, cicle de l'aigua i ventilació

Solucions basades en la natura (NBS)

Espais verds i blaus.

WSUDS. Adaptació del cicle urbà de laigua.

Azotees verdes.

Murs verds.

Ventilació urbana.

Aquest curs de formació contínua també forma part de l'itinerari formatiu del màster en Planificació Urbana i Sostenibilitat i del postgrau en Medi Ambient Urbà i Sostenibilitat de la UPC School (Universitat Politècnica De Catalunya).

Mes informació a: